Happy Lejka Seznam forumov Happy Lejka
za vsakogar nekaj
 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Zastava 101

 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Happy Lejka Seznam forumov -> Avtomobili
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
Commodore64



Pridružen/-a: 19.10. 2006, 17:04
Prispevkov: 2
Kraj: Maribor City

PrispevekObjavljeno: 19 Okt 2006 17:54    Naslov sporočila: Zastava 101 Odgovori s citatom




Na zacetku 1970 je Zastava sklenila dober posel z Fiatom.Fiat je Zastavi predstavil dva prototipa za mnozicno proizvodnjo...model 101 in model 128!Jugoslovanka vlada se je tedaj odlocila za model 101, ker je bil cenejsi in bolj moderen, Fiat pa je model 128 pricel proizvajati v Italiji kot Fiat 128 ! Leta 1971 je podjetje Zastava vozilo Zastava 101 predstavilo na Svetovnem avtomobilskem sejmu v Beogradu, kjer je prejelo ogromno priznanj za design, kvaliteto motorja in pa nizko porabo goriva !Bilo je pravi HIT .Vozilo se je na jugoslovanskem trgu zelo prijelo, vsak drzavljan je s ponosom kazal svojega novega jeklenega konjicka svojim sosedom !Cena novega vozila/ 12 milijonov dinarjev !Prav neverjetno se slisi,da so *Stoenko* prodali po celem svetu v cca 43 milijonih kom !Seveda je Zastava 101 bila modernizirana in nadgrajena v razlicicah Deluxe,Mediteran,Comfort in Scala 101! Poslednja Zastava 101 je s tekocega traku prisla leta 1995. Very Happy Very Happy Very Happy

Poglejmo si nekaj njenih karakteristik prve Zastave...Motor je imel 4 cilindre, bil je linijskega tipa,prostornine 1116 cm3, z mocjo 55 KS, standardni 4 pozicijski menjalnik,3 vrata, kolesa z 13 col premera, zav.sistem z 4 bobnimi zavorami in poslastica za tisti cas * gretje/hlajenje z 2x12V motorckoma * Embarassed

Standardne tezave z Zastavo so bile z pregrevanjem hlad.sistema ,korozija na zadnjih blatnikih in stranskih pragovih, slabo tesnenje glave motorja in trd volan ! Confused Confused Confused Confused
_________________
ORA ET LABORA !
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Starie



Pridružen/-a: 09.12. 2007, 14:06
Prispevkov: 3

PrispevekObjavljeno: 09 Dec 2007 14:11    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Pozdravljeni,

navedli ste podatek, da jih je bilo izdelanih cca 43.000.000 kom.
Meni se zdi ta številka precej prevelika. Fičkov je bilo izdelanih cca 930.000.
Zavodi Crvena Zastava pa so v letih 1971 - 1990 v povprečju izdelali okrog 150.000 kom. vozil.

Zelo me zanima točen podatek. Hvala!


Če koga zanima: napisal sem nekaj o 101 tudi na Wikipediji (manjka še za modele GT, GTL, Skala, GX,...).
http://sl.wikipedia.org/wiki/Zastava_101
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
hrcek



Pridružen/-a: 06.03. 2010, 21:56
Prispevkov: 1
Kraj: Šmarje

PrispevekObjavljeno: 06 Mar 2010 22:03    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Starie je napisal/a:
Pozdravljeni,

navedli ste podatek, da jih je bilo izdelanih cca 43.000.000 kom.
Meni se zdi ta številka precej prevelika. Fičkov je bilo izdelanih cca 930.000.
Zavodi Crvena Zastava pa so v letih 1971 - 1990 v povprečju izdelali okrog 150.000 kom. vozil.

Zelo me zanima točen podatek. Hvala!


Če koga zanima: napisal sem nekaj o 101 tudi na Wikipediji (manjka še za modele GT, GTL, Skala, GX,...).
http://sl.wikipedia.org/wiki/Zastava_101


Kdaj je pa zastava (firma) propadla?
Fajen si napisal tisto za 101 samo nisi use xD
Mene zanima kje si najdel te podatke ko me zanima 101 Very Happy
_________________
lp pa mejte se cool
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo AIM - AOL Instant - naslov MSN Messenger - naslov
Starie



Pridružen/-a: 09.12. 2007, 14:06
Prispevkov: 3

PrispevekObjavljeno: 09 Mar 2010 09:16    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Firma sama po sebi ni propadla, eno leto nazaj jo je kupil Fiat in sedaj izdelujejo Puntote.

Te podatke sem zbral v cca 10 letih, kar se zanimam za ta avto, sam jih imam namreč 18. V knjigah (več jezikih), internet, osebne izkušnje, revije iz 70' in 80' let...
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
twist2open



Pridružen/-a: 21.05. 2011, 11:29
Prispevkov: 1

PrispevekObjavljeno: 21 Maj 2011 11:39    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

No avtorju teme priporočam, da ponovno preveri podatke ki jih je navedel, saj so povsem napačni...

Zastava 101, popularno imenovana tudi slov. stoenka, srb. stojadin, stojka ali kec je bil eden izmed najprepoznavnejših osebnih avtomobilov, ki so jih v srbskem Kragujevcu v tovarni Crvena Zastava izdelovali po Fiatovi licenci modela Fiata 128. Vozilo je bilo prvič javnosti predstavljno spomladi leta 1971 na 10. avtomobilskem salonu v Beogradu. Sprva sta bili edini razliki med Fiatom 128 in novopredstavljenim modelom napis v znački in povsem nov zadek.

Za kupce v takratni Jugoslaviji so ga izdelovali pod imenom Zastava 101, za kupce v ostalih državah se je isti avtomobil imenoval Zastava 1100, predvsem zaradi nesporazumov glede oznake z drugimi proizvajalci avtomobilov. Avtomobil je v Jugoslaviji hitro postal najbolj priljubljen in je povzročil konec proizvodnje starejših modelov Z1300 in Z1500 leta 1973. Avto je bil v primerjavi s starimi modeli veliko modernejši. Motor je bil živahen in ekonomičen, karoserija pa (predvsem zaradi zložljivih zadnjih sedežev) veliko bolj praktična. Slab očitek je šel na previsok spodnji rob prtljažnih vrat, kar pa je spet šlo na račun večje trdnosti avta, ki ni imel zadnje stene za sedeži.

Sredi leta 1974 je Crvena Zastava standardni model "izboljšala", in sicer so spremenili:

* srebrno prednjo masko nadomesti črna plastična,
* okrasnih okvirjev okrog žarometov ni več,
* polica za zadnjo klopjo postane širša,
* zadnja vrata dobijo pepelnike,
* dvižna peta vrata se zdaj odpirajo na hidravlične teleskopske nosilce.

Še istega leta je tovarna s poljsko tovarno Polmo sklenila sporazum, s katerim so Poljaki sestavljali Zastave 101, Zastava pa v zameno Fiat 126 iz poljske tovarne. Izboljšani standardni model so izdelovali do leta 1978.

Zastava 101 B (Bazni)

Model je identičen izboljšani različici standardnega, edina razlika je v tem, da ima 101 B plastično zaščito v prednjih blatnikih. Sestavni deli niso več originalni Fiatovi, ampak "ponaredki" jugoslovanskih tovarn (DMB, 21. oktobar, Teleoptik, Iskra ...). Bili so enaki Fiatovim delom, le da so bili materiali slabše kvalitete.

Zastava 101 L (Luxe)

V začetku leta 1975 je Zastava naredila drugi model 101, kateri se je od standardnega modela razlikoval po:

* na sprednji maski sta debelejši črti na sredini obarvani v srebrno,
* drugačni odbijači z gumo ob strani čez celotno površino,
* udobnejši sedeži iz blaga (standardni model je imel sedeže iz skaja oz. umetnega usnja),
* drugačne značke (te so bile zdaj črne s krom črkami)
* luč za vzvratno vožnjo
* električna črpalka za pranje vetrobranskega stekla
* merilnik temparature namesto lučke

Zastava 101 S (Super)

Leta 1977 je Crvena Zastava začela izdelovati nov model 101 Super. Od modela Luxe se je razlikoval v:

* drugačni odbijači z zaščitno plastiko na vsaki strani, ter lučko za osvetlitev reg. tablice na sredini,
* prednji žarometi so pravokotni in ne več okrogli,
* nima več okrasnih pokrovov koles, namesto teh dobi plastične in manjše,
* brisalci so črni (zato da se sonce ne blešči od njih),
* školjkasti sedeži z vgrajenim naslonom za glavo, novim vzorcem in z več barvami na razpolago (bež, oranžna, siva, črna),
* obloge vrat imajo drugačen vzorec,
* manjši, mehkejši in športnejši volan (premera 360 mm),
* številke merilnika so nižje in debelejše,
* odlagalni predal v srednini okrog prestavne ročice,
* motor dobi dvojni vplinjač Weber 32 DMTR 20,
* izpušni sistem 4-2-1,
* grelnik zadnjega stekla.

Tehnični podatki za model 101 Super:

* prostornina motorja: 1116 cm3
* moč motorja: 64 KM (46 kW)
* kompresijsko razmerje 9,2:1
* največja hitrost: 148 km/h


Zastava 101 Mediteran 1100/1300

Leta 1978 je na trg prišel nov model, 101 Mediteran. Ime je dobil zaradi mediteranskih iger, ki jih je leto zatem gostila Jugoslavija v Splitu. Glavna razlika od preostalih modelov je ta, da so ga izdelovali le kot trivratni model. Od Zastava 101 Super se je razlikovala v naslednjih podrobnostih:

* luči so ponovno okrogle
* na voljo je bil drugačen vzorec blaga v notranjosti (večji "kvadrati")
* prednji sedeži so brez vgrajenega naslonjala za glavo
* nasproti 101 Super nima odlagalnega predala v srednini okrog prestavne ročice
* motor, vplinjač, izspušni sistem je standardni (razen v različi 1300, kjer je isto kot v 101 Special)

Zastava 101 Confort

Začetek izdelave je isti kot za model Z101 Mediteran. Tudi večina stvari je enaka kot v 101 Mediteran, razlikuje se le, da ima:

* pravokotni prednji žarometi
* 5 vrat
* zaščitna plastika vzdolž celotne strani vozila (1 cm visok črn plastični trak)
* priključek 12V
Zastava 101 Special 1300

Najmočnejša izvedba stoenke je bila v osnovi ista kot Z101 Confort, le da je imela Cromodora 13' lita platišča in močnejši motor. Izdelovali so jo od leta 1979. Izdelanih je bilo 1500 primerkov.

Tehnični podatki:

* prostornina motorja: 1290 cm3
* moč: 73 KM (53 kW)pri 6800 obratih / minuto
* uplinjač: Weber 40 DCOE
* izpušni sistem: 4-2-1
* končna hitrost: preko 155 km/h
* pospešek 0 – 100 km/h: 13 sekund


Zastava 101 55 GT/GTL
Zastava 101 55 GT

Leta 1985 so začeli izdelovati modele v dveh verzijah. Osnovna verzija GT je bila slabše opremljena, model GTL pa je bil prodajan z boljšo opremo. Obe različici pa sta imeli širše kromirane odbijače s plastiko na robovih, prednji smerniki in nove parkirne luči pa so bile sedaj v odbijačih. Na prednjih blatnikih so bili tudi večji bočni smerniki. Platišča so bila še vedno 13-palčna, a nove oblike. Na vratih spodaj je bila prilepljena guma z rdečo črto.

Zastava 101 65 GTL

Nekaj let kasneje so predstavili model, ki je bil enak modelu 55 GTL, le da je imel močnejši motor s 65 KM.

Zastava Yugo Skala
Zastava Skala letnik 1989

Leta 1989 je model novo ime in nekaj kozmetičnih popravkov. Le-ti so bili:

* stranska guma na vratih je bila debelejša,
* črne kljuke vrat,
* novi so bili tudi okrasni pokrovi na kolesih.

Leto kasneje pa so dodali še naslednje popravke:

* povsem plastična odbijača,
* steklo preko celotne površine prednjih vrat je nadomestilo malo trikotno okno,
* novi pregibni sta bili tudi ogledali.


Konec proizvodnje

Zadnja stoenka je iz tovarne zapeljala konec leta 2008. V sedemintridesetih letih proizvodnje so izdelali 1,273.532 vozil.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Starie



Pridružen/-a: 09.12. 2007, 14:06
Prispevkov: 3

PrispevekObjavljeno: 21 Maj 2011 17:49    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Ta forum sploh ni aktiven, avtor tudi ne. Slučajno sem imel nekoč pripombo na prvi prispevek, pa sem se prijavil.

Napisano pa ste kopirali iz slovenske Wikipedije, avtor večine besedila sem jaz.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo MSN Messenger - naslov
Lejka
Administrator foruma


Pridružen/-a: 10.10. 2006, 23:37
Prispevkov: 91
Kraj: Ljubljana

PrispevekObjavljeno: 26 Maj 2011 08:51    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Obema se zahvaljujem za podatke, ki sta jih navedla. Forum je pač aktiven kolikor pač je na to jaz ne morem vplivati. Avtor pa je pać neaktiven in tudi glede tega se ne da kaj veliko storiti. Vsak je pač aktiven kolikor sam želi.

LP
_________________
Življenje je lepo zato ga živimo!!!
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo Pošlji E-sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    Happy Lejka Seznam forumov -> Avtomobili Časovni pas GMT + 1 ura, srednjeevropski - zimski čas
Stran 1 od 1

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group